Google doodle: De ce îşi schimbă Google mereu sigla?

Google îşi schimbă uneori sigla de pe prima pagină. De ce foloseşte motorul de căutare siglele speciale numite google doodle, afli din acest articol.

Poate ai observat că, în unele zile, sigla Google nu este cea obişnuită, ci se schimbă. Uneori, sigla este doar un desen deosebit, altă dată este o animaţie sau chiar un joculeţ interactiv. Aceste sigle speciale se numesc google doodle şi sunt folosite pentru a marca zile deosebite: sărbători, ziua de naştere a unor personaje importante (artişti, cercetători, etc.), aniversarea unui eveniment istoric. Unele sigle sunt arătate pe prima pagină Google în întreaga lume, altele sunt create special pentru anumite ţări (de exemplu doodle pentru Ziua Naţională a României sau de Mărţişor).

Google doodle - exemplu
Google doodle – exemplu

Google doodle – scurt istoric

Primul google doodle a fost desenat în 1998, încă înainte ca firma Google să fie înregistrată. Fondatorii companiei, Larry Page şi Sergey Brin, au participat în acel an la festivalul Burning Man. Dorind să marcheze cumva acest eveniment, dar şi pentru a transmite mesajul că lipsesc din birou, cei doi au schimbat sigla, desenând un omuleţ în spatele celui de-al doilea „o” din numele Google.

În anul 2000, a fost creat un doodle pentru Ziua Bastiliei. S-a bucurat de un succes imens, astfel încât Google a început să publice cu regularitate variante noi ale siglei. La început, erau marcate doar sărbătorile cele mai răspândite (Anul Nou etc.). Între timp, compania a diversificat tipurile de doodle şi de evenimente, ajungând să realizeze peste 4000 de astfel de sigle speciale.

Cine decide ce doodle-uri apar şi cine le desenează?

La început, doodle-urile erau desenate de webmaster-ul Google de la vremea aceea, Dennis Hwang. Întrucât cererea a crescut, compania are acum o echipă care se ocupă numai de realizarea doodle-urilor, formată din desenatori şi programatori.

În fiecare zi, Google primeşte sute de propuneri pentru doodle-uri noi: de la proprii angajaţi, dar şi de la public. Chiar şi tu poţi trimite o idee prin e-mail, către adresa doodleproposals@google.com. O echipă de angajaţi organizează cu regularitate întâlniri pentru a discuta aceste idei. Această echipă decide pentru ce evenimente vor fi lansate doodle-uri noi. Selecţia se face în aşa fel încât să reflecte personalitatea companiei – de exemplu spiritul inovator (motiv pentru care sunt sărbătoriţi diverşi inventatori).

După ce s-a stabilit tematica, echipa de desenatori şi programatori doodle realizează siglele noi.

Câteva exemple:

Ziua Națională a României 2009
Prima zi de școală în România și Turcia – 2019
50 de ani de la prima aselenizare
100 de ani de la nașterea Mariei Tănase
Anul nou chinezesc, 2012

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *