Top 10 alimente bogate în proteine (de origine animală)

Pentru o viață sănătoasă, corpul are nevoie de proteine. Dacă dorești să te hrănești sănătos, afli din acest articol care sunt alimentele de origine animală cu cel mai ridicat conținut de proteine.

Proteinele sunt importante pentru formarea mușchilor și pentru ca inima să funcționeze bine. Ele îmbunătățesc sistemul imunitar și metabolismul și ajută la arderea grăsimilor. Pentru a trăi sănătos, o persoană de 60 de kilograme și cu un nivel mediu de activitate ar trebui să consume zilnic 45-50 de grame de proteine. Femeile care alăptează și sportivii de performanță au nevoie chiar de o cantitate mai mare.

Top 10 alimente bogate în proteine vegetale

Alimente cu conținut ridicat de proteine (Foto: Pixabay)

Alimente de origine animală bogate în proteine

  • Locul 10: Lapte – 3 grame proteine / 100 grame lapte. Laptele conține și mult calciu și vitaminele A, B, C, D și E.
  • Locul 9: Ouă – 6 grame proteine într-un ou de mărime medie. Ouăle conțin multe minerale (calciu, fosfor, fier, potasiu) și aproape toate vitaminele (mai puțin vitamina C).
  • Locul 8: Iaurt grecesc – până la 10 grame proteine / 100 grame iaurt. Iaurtul grecesc este mai cremos decât cel normal și conține mai multe proteine. Atenție, însă: și cantitatea de grăsimi este mai mare.
  • Locul 7: Brânză de vaci degresată – 13 grame proteine / 100 grame brânză. Conține și calciu.
  • Locul 6: Creveți – 19 grame proteine / 100 grame creveți. Au un conținut scăzut de grăsimi, dar multe proteine. E important să fie cât mai proaspeți.
  • Locul 5: Somon – 20 grame proteine / 100 grame somon. Conține și acizi grași Omega 3, care sunt bune pentru sistemul cardiovascular.
  • Locul 4: Piept de pui – 23 grame proteine / 100 grame piept de pui. Carnea de pui are puțină grăsime, dacă o mâncăm fără piele.
  • Locul 3: Păstrăv – 24 grame proteine / 100 grame păstrăv. La fel ca pieptul de pui, și carnea de păstrăv are un nivel scăzut de grăsimi.
  • Locul 2: Carne slabă de vită – 28 grame proteine / 100 grame carne slabă de vită. Conține vitaminele A, B și C și minerale (fier, zinc, seleniu).
  • Locul 1: Parmezan – 35 grame proteine / 100 grame parmezan. Conține vitamina D și este produsul lactat cu cel mai ridicat nivel de calciu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *