Proteine vegetale: Top 10 alimente bogate în proteine (vegetarian / vegan)

Chiar dacă te hrănești vegetarian sau vegan, corpul tău are nevoie de proteine. Iată o listă a alimentelor cu cel mai ridicat conținut de proteine vegetale.

Persoanele care au un regim vegetarian sau vegan nu consumă produsele cunoscute ca având un mare conținut de proteine. Există, însă, alimente cu multe proteine vegetale, care pot înlocui carnea, ouăle sau lactatele.

Corpul nostru are nevoie de proteine: ele ajută la formarea mușchilor și la arderea grăsimilor, sunt importante pentru o bună funcționare a inimii, pentru sistemul imunitar și pentru reglarea metabolismului. În fiecare zi, o persoană de 50 de kilograme trebuie să consume cel puțin 40 de grame de proteine, o persoană de 70 de kilograme minimum 55 de grame de proteine. Cantitatea nevesară crește în cazul sportivilor și a femeilor care alăptează.

Alimente cu un conținut ridicat de proteine vegetale
Alimente cu un conținut ridicat de proteine vegetale (Foto: Pixabay)

Alimente bogate în proteine vegetale

  • Locurile 9-10: Spanac – 3 grame proteine / 100 grame spanac proaspăt. Conține vitaminele C și E, betacarotină, magneziu și antioxidanți.
  • Locurile 9-10: Broccoli – 3 grame proteine / 100 grame broccoli (la egalitate cu spanacul). Conținut ridicat de vitamina C, calciu și potasiu.
  • Locurile 7-8: Ovăz – 13 grame proteine / 100 grame ovăz. Dintre soiurile de cereale, are cel mai ridicat conținut de vitamina B1 și B6. Nu conține gluten, în schimb conține multe fibre și minerale (magneziu, fier, zinc, fosfor).
  • Locurile 7-8: Quinoa – 13 grame proteine / 100 grame quinoa. Conține aminoacizi, magneziu și fier.
  • Locul 6: Năut – 20 grame proteine / 100 grame năut. Conține calciu și fier.
  • Locurile 4-5: Linte roșie – 21 grame proteine / 100 grame linte roșie. Nu conține aproape deloc grăsimi, în schimb conține multe fibre.
  • Locurile 4-5: Migdale – 21 grame proteine / 100 grame migdale. Deși au multe grăsimi, sunt sănătoase datorită conținutului ridicat de proteine, fibre, betacarotină și vitaminele B și E.
  • Locul 3: Soia – 24 grame proteine / 100 grame soia. Nu conțin deloc colesterol și au multe fibre. Ajută digestia și scade nivelul de grăsimi din sânge.
  • Locul 2: Semințe de dovleac – 25 grame proteine / 100 grame semințe de dovleac. Conțin multe grăsimi, dar sunt grăsimi, nesaturate, bune pentru creier, inimă și vasele sangvine.
  • Locul 1: Germeni de grâu – 32 grame proteine / 100 grame germeni de grâu. Conținut ridicat de vitamina E și de acid folic, care e important pentru formarea celulelor noi și a globulelor roșii.

Top 10 alimente bogate în proteine (de origine animală)

Un comentariu la „Proteine vegetale: Top 10 alimente bogate în proteine (vegetarian / vegan)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Conţinut protejat!