Trucuri simple care te ajută să slăbeşti

Doreşti să dai jos câteva kilograme, dar nu ai timp sau chef să te apuci de sport? Dietele nu dau rezultate? Îţi prezentăm câteva trucuri simple care ajută la slăbit.

Renunţă la sucuri

Băuturile carbogazoase conţin tot felul de ingrediente care nu sunt sănătoase pentru corp, de exemplu mult zahăr. În plus, au un număr ridicat de calorii. Dacă bei un litru de Coca Cola sau Pepsi pe zi, se adună în jur de 450 de calorii – cam la fel de mult cât ai mânca la micul dejun.

Desigur, vei spune că există Pepsi Light sau Cola Zero, care nu au deloc calorii. Corect – însă aceste produse conţin îndulcitori ale căror efecte asupra corpului sunt controversate. În plus, unii dintre aceşti îndulcitori provoacă foame, prin urmare probabil vei mânca mai mult şi vei ajunge la acelaşi număr ridicat de calorii.

Sucurile naturale din fructe sunt cu siguranţă mai bune decât cele carbogazoase, dar nici ele nu ajută la slăbit. Sucul de portocale şi cel de mere, de exemplu, au la fel de multe calorii ca şi Coca Cola. De altfel: pentru un pahar de suc de portocale, trebuie să storci, în medie, trei portocale. Dacă stai să te gândeşti: ai mânca trei portocale deodată?

Ideal este să bei apă. Încearcă să faci asta o săptămână şi vei constata că nici nu ţi se mai face poftă să bei sucuri. Dacă doreşti, totuşi, să bei ceva care are gust, bea ceai neîndulcit, apă cu lămâie şi/sau mentă sau fă-ţi suc cu apă şi puţin sirop.

Apă cu lămâie şi /sau mentă, în loc de suc carbogazos
Apă cu lămâie şi /sau mentă, în loc de suc carbogazos

Bea suficientă apă

Apa este foarte importantă pentru corp şi te poate ajuta să slăbeşti. În primul rând, fiindcă stimulează metabolismul şi elimină toxinele din corp. În al doilea rând: dacă bei multă apă, se reduce senzaţia de foame, deci vei mânca mai puţin.

În general, există “regula” că trebuie să bei cel puţin 1,5-2 litri de apă pe zi. E bine dacă respecţi măcar această regulă, dar cantitatea optimă diferă de la persoană la persoană. Trebuie luaţi în calcul factori precum greutatea, vârsta şi nivelul de activitate. Dar, ca o regulă simplă:

Greutatea ta x 35 ml/kg = cantitatea necesară

Dacă ai, de exemplu, 70 de kilograme, socoteşti 70 x 35 = 2450 ml, deci aproape 2 litri şi jumătate de lichide. Poate fi vorba şi de ceaiuri, supe sau apa pe care organismul o extrage din alimente – dar nu de sucuri sau alcool (care au multe calorii)!

Înlocuieşte anumite alimente

Multe alimente cu un număr ridicat de calorii pot fi înlocuite cu altele asemănătoare, dar care conţin mai puţine calorii. Iată două exemple:

  • În loc de unt, foloseşte muştar atunci când prepari sandvişuri cu salam, şuncă etc. Untul conţine peste 700 kcal/100 grame, muştarul cel mult 200 kcal/100 grame, în funcţie de tip (iute, dulce etc.).
  • Nu folosi sosuri grele în salate, cum ar fi french dressing (peste 400 kcal/100 grame). Optează pentru un sos pe bază de iaurt, care are doar 150 kcal/100 grame.
  • Când ţi-e poftă de chipsuri (în general, au peste 500 kcal/100 grame), mănâncă mai bine popcorn, pufuleţi simpli sau nachos – care au mai puţin de 500 sau chiar mai puţin de 400 de calorii la suta de grame.
  • Lângă carne, nu pune pe farfurie cartofi prăjiţi, piure de cartofi, paste sau legume cu sosuri. Mănâncă legume la grătar sau, şi mai bine, o salată de crudităţi.

Alege snackurile potrivite

Ai mult de umblat în timpul zilei şi nu apuci să iei masa? Sau te apucă foamea între mese? În loc să cumperi un hotdog, merdenele sau alte produse de patiserie care îngraşă, ia-ţi dimineaţa nuci sau migdale la tine. Au un conţinut mare de calorii per 100 grame, dar sunt foarte săţioase – deci nu vei mânca decât 25-50 de grame pentru a-ţi potoli foamea. În plus, conţin grăsimi bune pentru corp, spre diferenţă de gustările cu mult aluat, foietaj, etc.

Mănâncă mâncare gătită de tine

E simplu să cumperi ceva semipreparat, să încălzeşti repede ceva în cuptorul cu microunde sau să mergi la restaurant. Dar încearcă să îţi faci timp pentru a găti. În primul rând, ai controlul asupra ingredientelor folosite. În al doilea rând: dacă mergi la restaurant, porţiile ar putea fi prea mari şi (ştiind că ai plătit) cel mai probabil nu vei lăsa mâncare în farfurie. Deci vei mânca mai mult decât ai mânca acasă.

Condimente în loc de sare

Dacă pui multă sare în mâncare, corpul tău va reţine apă. Ar fi bine să foloseşti mai puţină sare (fără a renunţa complet), folosind alte condimente pentru a da gust mâncării. Unele condimente chiar ajută la arderea grăsimilor: piperul, chili, ghimbirul, scorţişoara.

Foloseşte condimente în loc de sare
Foloseşte condimente în loc de sare

Nu mânca prea multe fructe

Probabil ai tot auzit că trebuie să mănânci 3-5 porţii de fructe şi legume pe zi. Ceea ce e bine – oricum mai bine decât să mănânci dulciuri sau fast food. Dar fructele conţin fructoză şi unele dintre ele chiar ridică nivelul insulinei, dacă sunt consumate în cantităţi mari (bananele, strugurii, mango). Deci atenţie ce tip de fructe mănânci – sau mănâncă mai multe legume.

Fă mai multă mişcare

Chiar dacă nu ai timp sau pur şi simplu ţi-e prea lene să faci sport (te înţelegem), e important să faci cât mai multă mişcare. Şi la acest capitol există unele mici trucuri. De exemplu, nu folosi liftul, ci urcă pe trepte. Coboară cu o staţie sau două mai devreme din tramvai şi mergi pe jos. Distanţele scurte ar trebui să le parcurgi mereu pe jos sau cu bicicleta, nu cu maşina.

Somnul e foarte important

Poate ai auzit despre somnul de frumuseţe şi te întrebai ce o mai fi şi asta. Nu este un mit: somnul este foarte important pentru organism – şi chiar te poate ajuta să slăbeşti. Important este să dormi cel puţin şapte ore pe zi, de preferat fără întreruperi. Corpul are nevoie de somn suficient pentru a se regenera, dar şi pentru a începe procesul de ardere a grăsimilor.

Bea cafea

Italienii au obiceiul să bea cafea după ce mănâncă, mai ales după mesele copioase. Şi ştiu ei bine ce fac, nu este vorba doar de plăcerea de a savura o cafea după mâncare. Cofeina duce la o ardere mai rapidă a grăsimilor – desigur, cu condiţia să bei cafeaua fără zahăr şi fără lapte. Dacă nu poşi să bei cafeaua neagră, atunci mai bine foloseşti puţin lapte sau o îndulceşti cu miere decât să optezi pentru zahărul rafinat.

Ascunde dulciurile

Poate sună stupid, dar chiar ajută! De preferat ar fi să nu mai cumperi dulciuri. Dar, dacă ţi se face uneori poftă de o ciocolată, de biscuiţi sau de bomboane, mănâncă doar puţin. Iar ce rămâne pune într-un dulap, nu lăsa dulciurile la vedere. Dacă le ai mereu în faţa nasului, vei fi tentat(ă) să mănânci “doar o bucăţică”, iar bucăţelele se adună…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *